دسته‌بندی نشده

ابعاد استاندارد انواع آجر

در گذشته همه‌ی آجرها با یک ابعاد و به روش سنتی تولید می‌شد. اما رفته رفته و با پدید آمدن انواع آجر، ابعاد نیز متفاوت شد. همچنین رشد معماری نیز در این زمینه نقش بسزایی داشت. امروزه در کنار انواع متنوع آجر و آجرنما، ابعاد نیز متفاوت شده است. همچنین برای ابعاد استانداردهای هر کشور نیز متفاوت است. مثلا در ایران نوع آجر نظامی آن در ابعاد cm ۵×۵۰×۵۰ و و در ایالات متحده آمریکا ۲۰.۳*۹.۲*۵.۷ است از این رو نمی توان استاندار مشخصی برای همه کشورها در نظر گرفت. دز ادامه، مجله‌ی آجرپلاس ابعاد استاندارد انواع آجرسفال و آجرلفتون را معرفی می‌کند. تمام این ابعاد در آجرپلاس قابل سفارش است.

ابعاد آجرسفال

آجرسفال یکی از انواع پرکاربرد آجر در ساختمان سازی ایران است. مشخصات و ابعاد متنوع آن باعث شده این آجر محبوبیت خاصی در بین معماران ایران داشته باشد. در جدول زیر ابعاد مختلف این آجر را می‌توانید مشاهده کنید. در این جدول ابعاد دقیق آجرسفال تولید شده بیان شده است. برای خرید آجر سفال صفحه‌ی قیمت آجرسفال را بررسی کنید.

تیغه ۱۵ ۱۸*۱۲.۵*۱۹
تیغه ۱۰ ۱۸*۸*۱۹
تیغه ۱۲۱۷*۱۲*۱۸
تیغه ۸ ۱۷*۸*۱۸
تیغه۷۱۸*۷*۱۹

ابعاد آجر لفتون

آجرلفتون نیز یکی از آجرهای باکیفیت و پر کاربرد در آجرپلاس است. این آجر در سقف زنی، سوله سازی، دیوارچینی و مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در جدول زیر ابعاد دقیق آجرلفتون آجرپلاس ثبت شده است. برای خرید آجرلفتون، صفحه‌ی قیمت آجرلفتون را بررسی نمایید.

لفتون قالب بزرگ ۵.۵ ۱۰*۵.۵*۲۲
لفتون قالب بزرگ ۵ ۱۰*۵*۲۱
لفتون قالب کوچک ۵.۸*۵*۵.۱۸
لفتون دوقلو ۵.۸*۱۰*۵.۱۸
لفتون عراقی ۱۱*۷*۲۱

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]
Summary

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *